juni 1, 2015 van WetNose in onderhoud, optimalisatie 0 reacties 1215

Google Analytics is wereldwijd dé standaard in web statistieken, welke wij intensief gebruiken om vrijwel alle activiteiten naar, op en van websites te meten en inzichtelijk te maken. Regelmatig bespreken wij de statistieken en opvallende gebeurtenissen met onze relaties en kijken we hoe we hier het beste in de praktijk op in kunnen springen.

Het doel van Google Analytics is om een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergave. Je kan dus perfect zien wat bijvoorbeeld de herkomst is van jouw bezoekers, hoe lang men op een bepaalde pagina blijft, op welke pagina men de website verlaat, welke pagina het best word bezocht, welke blogs het beste word gelezen etc etc. Is men actief op social media, is het vaak op Facebook maar leveren al die posts en shares ook daadwerkelijk wat op. Ook al dit soort vragen worden glashelder beantwoord door Google Analytics.

Google Analytics is gratis software waar te veel mee kan om het in een middagje te leren, want dan weet je de statistieken te vinden en te lezen maar hoe vertaal je al die statistieken dan naar meer conversies? De grafiek in de banner geeft het bezoekersaantal van Kaya Consulting weer van de afgelopen 2 jaar. Een praktijkvoorbeeld van een succesvolle vertaling, samenwerking, onderhoud en optimalisatie. Onze relaties (met een onderhoudscontract) mogen maar hoeven zich niet in Analytics te verdiepen, wij monitoren, melden en adviseren zodra er een trend is en plannen indien gewenst een moment in om specifiek jouw situatie te bekijken. Kunnen we allemaal blijven doen waar we de beste in zijn.

Ook zo’n grafiek? Neem gerust contact op!