januari 1, 2016 van WetNose in onderhoud, optimalisatie 0 reacties 1038

We hebben het in onze blog van november al even over Google en bloggen gehad. Deze trend zat er al even aan te komen en steeds meer van onze relaties spelen hier al geweldig op in. De resultaten zijn zowel voor als achter de schermen veelbelovend, in deze blog nemen we wat resultaten onder de loep, leggen we uit hoe Google en bloggen met elkaar samen gaan en waar je op moet letten.

Een blog is een geweldige manier om te laten zien waarin jouw organisatie uitblinkt en daarmee jouw product of dienst te promoten. Bloggen staat voor kennis, regelmatig bloggen staat voor ontwikkeling, zo ziet Google dat en gaat Google en bloggen samen. Er is zo veel te vinden online dat Google per 2016 meer zal gaan ranken op recente en concrete content. In de praktijk zien we blogs (dus) inderdaad al razendsnel op pagina 1 in Google terug, de mensen via de blogs op de website komen, bezoekers met social media als bron toenemen, het hele bezoekersaantal toenemen en dat uiteindelijk resulteren in aanvragen. Kortom een betere conversie, bij verschillende relaties in verschillende branches. Neem de tijd en draag zorg voor een goede blog, dan doet Google dat ook en vergeet social media niet.

Voor jou is het belangrijk dat je een blog schrijft over iets waarop je gevonden wilt worden. Voor Google is belangrijk dat de titel van je blog terugkomt in de linknaam, content en in de omschrijving van de blog en voor de lezers is het belangrijk dat je ook met iets komt waar ze wat mee kunnen, anders komen ze geen 2e keer. Daarom geven wij ook in onze blogs altijd basis tips waar iedereen iets mee kan. De tips waarmee je echt het verschil kan maken zijn natuurlijk exclusief voor onze relaties met een onderhoudscontract.

Bij Kaya Consulting, het Dierenopvangcentrum Enschede, Laurens William en onszelf hebben we in 2015 al een blog icm social media strategie doorgevoerd. Het bezoekersaantal van Kaya Consulting is voor het tweede jaar op rij verdubbeld tov het vorige jaar, het bezoekersaantal van het Dierenopvangcentrum lag toen wij het onderhoud deden tussen de 10.000 en 12.500 bezoekers, Laurens William’s nieuwe website is volledig opgebouwd uit blogs en is in 2015 bijna 150% gegroeid en wij zelf trekken 2x zoveel bezoekers dan wij volgers hebben in social media. Daarmee hebben we alle targets (ruimschoots) gehaald! Vanaf dit jaar zullen wij zowel het Onderhoud als de Optimalisatie flink uitbreiden en met meer relaties een professionele blog, social media strategie en target bepalen. Wij ondersteunen bij de uitvoering met als gezamenlijk doel, laten zien dat we uitblinken in wat we doen.

Bloggen uitbesteden? Neem gerust contact op!