maart 1, 2016 van WetNose in ontwikkeling 0 reacties 875

Een klant van één van onze klanten is Coolblue. Is dit een online onderneming of een fysieke winkel? Coolblue is een online onderneming die ook 5 fysieke winkels heeft maar de basis is de website. De Bijenkorf heeft ook de focus op online ondernemen gelegd en plukt er nu de vruchten van en deze switch in vooral mindset kunnen alle maar durven weinig ondernemers ondanks ze een lege fysieke winkel hebben te maken. Terwijl Google allerlei kansen biedt om met online ondernemen offline klanten binnen te halen.

De ouderwetse ondernemer zegt nog steeds, ik heb een winkel en heb er ook een website bij, terwijl de moderne ondernemer zegt ik heb een website en heb er ook een winkel bij. Als je deze laatste mindset (want meer is het niet) snapt, snap je wat er nodig is en dat het een kans is om nu te beginnen met online ondernemen. Iedereen heeft een smartphone en bijna iedereen die iets zoekt, zoekt op Google. Dit word alleen maar meer en als je de focus niet legt op online ondernemen, gaan klanten je simpelweg ook niet vinden op Google en online en dan besta je online niet. Begin je nu met online ondernemen heb je een voorsprong maar begrijp wel dat online ondernemen niet iets is wat je er “even” bij doet of iets is wat je “even” in een cursus van een middag leert. Online ondernemers zoals wijzelf, zijn net als offline ondernemers ook minimaal 60 uur per week aan het werk misschien wel meer want onze winkel is 24 uur open.

Lijkt het je nog steeds leuk om online iets te beginnen dan is de volgende stap een webdesigner zoeken met dezelfde mindset want er zijn ook nog genoeg webdesigners die het hebben over een website naast je bedrijf beginnen of je fysieke winkel uitbreiden met een webshop. Je krijgt wat ze zeggen, een website als aanvulling op je bedrijf.. Punt. Dat is heel wat anders dan een online identiteit en online ondernemen. Dit is gewoon een keuze die jij en een webdesigner kunnen maken, onze keuze is helder.

Wij behoren tot de groep webdesigners die jouw project niet benadert als het bouwen van een webshop ter uitbreiding van jouw fysieke winkel maar wij benaderen jouw project als het bouwen van een volledige online identiteit conform de richtlijnen van Google waarbij alles online moet gebeuren en de rest bijzaak is. Wij  bedenken er geen klassikaal maar een op maat voor jou social media strategie bij en richten jouw volledige online identiteit zo in dat klanten je vinden en een (offline) afspraak met je kunnen en willen maken. Anno 2016 is online ondernemen het fundament, een offline winkel (als je producten hebt die je online ook kunt krijgen) is er enkel om je klanten nog beter te bedienen en niet meer andersom. Heb je geen producten maar diensten, ook dan kan je online jouw potentiële klanten veel beter en makkelijker bereiken dan offline, hiervoor moeten we kijken welke van de online mogelijkheden er bij jou passen en wat je zelf wilt doen, wilt uitbesteden of niet. Online ondernemen brengt (nu nog) lage opstartkosten met zich mee en we hebben momenteel een aanbieding voor startende ondernemers en switchers.

Online ondernemen? Neem gerust contact op!