All online communication should be secured by default. Met deze woorden maakte Google in de zomer van 2014 al bekend dat de veiligheid van websites ook een ranking factor zou gaan worden, eind vorig jaar is het officieel geworden en inmiddels is het een lichtgewicht ranking factor. Hoe herken je een veilige website, hoe maak je jouw website veiliger, wat doet het en uiteraard wat kost het. Lees verder
Nieuw jaar, nieuwe trends! De webdesign trends 2017 zijn bekend en de veranderingen in Google trends ook. Qua design is online steeds meer de basis voor de volledige huisstijl, mobiel is een vanzelfsprekend iets en fris en stevig is het devies. Qua zoekmachineoptimalisatie is content niet meer genoeg maar telt exclusieve content, backlinks en veiligheid. Voldoet jouw website aan de trends? Lees verder
Wij krijgen steeds vaker de vraag of we ook websites van andere webdesigners optimaliseren. Men had nog wel gekozen voor een bureau met een Google Partner badge… We kunnen de verleiding niet weerstaan uit te leggen wat de Google Partner badge is en welke garantie een Google Partner badge geeft en welke niet. Lees verder
Steeds vaker zie je gele sterren en beoordelingen in de zoekresultaten van Google. Voorheen werd dit vooral gebruikt door webshops, maar je ziet steeds meer website eigenaren gebruik maken van recensies. We nemen in deze blog de gele sterren in de organische (niet betaalde) zoekresultaten onder de loep en leggen uit hoe ook jij deze kunt krijgen bij jouw vermelding. Lees verder
We weten dat Google de meestgebruikte zoekmachine is, zo’n 95% van alle zoekopdrachten op internet worden gedaan via Google. Steeds vaker word Google gebruikt om visuele zoekopdrachten uit te voeren, daarom blijven wij ook hameren op oa regelmatig bloggen en de blog net als de rest van de website te voorzien van de juiste fotografie. Hoe fotografie jouw ranking kan verbeteren. Lees verder