februari 1, 2015 van WetNose in onderhoud, optimalisatie 0 reacties 927

YouTube is niet alleen een dienst van Google maar is na Google ook de grootste zoekmachine! Dus niet Bing ook niet Yahoo en Baidu komt ook niet hoger dan de 3e plaats. Onze relaties die video materiaal hebben maken al een tijdje dankbaar gebruik van YouTube en scoren ook al hoger in zoekmachine Google. Hoe je hoger scoort in Google met YouTube…

Net als bij webdesign zijn er regels voor een geoptimaliseerde pagina. Voor YouTube is er een zoektermen schema die je moet volgen. Die bestaat uit een hoofdzoekterm (webdesign) een subzoekterm (webdesign voor nieuw bedrijf) en lokale zoektermen (webdesign voor nieuw bedrijf Enschede). Hoe lager, hoe specifieker, hoe belangrijker. Iemand die zoekt op webdesign kan puur op zoek zijn naar algemene informatie over webdesign terwijl iemand die zoekt op webdesign voor nieuw bedrijf Enschede waarschijnlijk een website wilt kopen. Door de focus te leggen op de juiste zoektermen en je energie daar in te steken met SEO, behaal je veel gerichter en efficiënter resultaat.

Probeer bij het uploaden van je video altijd je hoofdzoekterm te gebruiken in de titel. Daarna komt misschien wel het allerbelangrijkste, de omschrijving! De eerste 2 zinnen van je omschrijving moeten bommetje vol met zoekwoorden zitten, overdrijf dit niet! 3x webdesign Enschede in een omschrijving, ziet er niet alleen belabberd uit maar word door Google gezien als trefwoorden overdrijven en zal alleen maar averechts werken, neem gewoon goed de tijd.

Gebruik tot slot hashtags, vul bij de geavanceerde instellingen de juiste videolocatie in (je lokale zoekterm) en vink delen op Google Plus aan. Deel je filmpje uiteraard overal. Afhankelijk van hoe goed je dit hebt uitgevoerd en de zoektermen waarop je gevonden wilt worden kan je de video in 3 uur al ranken op YouTube en na een halve dag in Google. Wij gaan nog een stap verder en zetten het video materiaal op jouw website in je portfolio of als blog en delen dan geen link naar YouTube maar een link naar jouw website en hebben we 2 hits in 1x. Dit kost wel wat extra tijd en aandacht maar is niet alleen iets waarin wij ons onderscheiden van onze concurrentie maar jij ook van jouw concurrentie.

Online identiteit conform de richtlijnen van Google? Neem gerust contact op!