juli 1, 2015 van WetNose in onderhoud, optimalisatie 0 reacties 1113

We zijn daadwerkelijk dagelijks voor onze relaties bezig om ze beter vindbaar te maken online en dan met name in de zoekresultaten van Google. We komen tijdens de optimalisatie vaak niet kloppende vermeldingen tegen. Oude adressen, onjuiste contactgegevens, broken links, slechte recensies en zelfs onjuiste berichten. Hoe verwijder je dit allemaal.

Sinds een jaar hebben we het recht om vergeten te worden door Google. Dit is redelijk bekend maar dat dit ook van toepassing is op de zakelijke markt is redelijk onbekend. Met dit formulier kan je een verzoek indienen. Bij de beoordeling kijkt Google of het nog relevant is dat de vermelding nog in de zoekresultaten gevonden wordt. Haalt Google de vermelding uit de zoekresultaten dan is de originele vermelding daar niet mee weg maar zal Google de link er naar toe niet meer tonen. Broken links, links die niet (meer) bestaan moeten worden opgevangen door een 404 page of uit Google verwijderd worden met Google webmasters. Dit kan je webdesigner voor je doen.

Betreft het een bericht van jezelf, ooit geschreven en gedeeld in social media, dan kan je het net zo makkelijk als dat je het bericht destijds hebt geplaatst ook weer verwijderen en zal het bericht vanzelf verdwijnen uit de zoekresultaten van Google.

Een andere vervelende vermelding, is een foute op Kaarten (Apple Maps). Apple gebruikt TomTom en Yelp als bron (fout op het een, kan dus fout op het ander zijn) maar met 1 account op Apple Maps Connect kan je zowel jouw verouderde, foutieve als nieuwe bedrijfsvermeldingen bewerken op Kaarten. Wil je enkel een vermelding weghalen kan je ook via de Kaarten app de vermelding opzoeken, selecteren en vervolgens een probleem melden maar net als in Google en als bij onkruid werkt het ook hier, het kan altijd weer terugkomen zolang niet de hele wortel weg is gehaald. Ook dit is onderhoud en optimalisatie.

Foute vermeldingen online en in Google? Neem gerust contact op!