november 1, 2015 van WetNose in onderhoud, optimalisatie 0 reacties 967

Met het eind van het jaar in zicht weten we ook wat de webdesign trends (achter de schermen) voor het komende jaar gaan worden. In 2015 zijn er op het gebied van zoekmachine optimalisatie al wat verschuivingen ingezet die in 2016 nog bepalender gaan worden voor jouw positie in Google. Wat gaat er veranderen en wat heeft meer aandacht nodig om goed te scoren in Google.

De tijd dat je voor iedere zoekterm een korte landingspagina bedenkt is voorbij. In 2016 scoor je beter met het denken in onderwerpen in plaats van zoektermen. SEO strategie word meer contentstrategie. In ons onderhoudscontract staat contentstrategie icm social media strategie centraal  en is gebaseerd op deze webdesign trends waarbij we ook rekening houden dat mobiel niet meer de toekomst is maar het heden. Dus in plaats van websites aan te passen en de menu’s terug uit te breiden gaan we voor “killer content” in de vorm van kwalitatieve blogs waarbij we de content weer afstemmen op de zoekintentie van de gebruikers. Rekening houdend dat in 2016 langere zoektermen van 4 of meer woorden beter en sneller zullen scoren in Google!

Waar we ook al 6 maanden onze websites omheen bouwen en bij bestaande relaties strategieën op aanpassen, zijn de verschillende manieren van bloggen en wijzen voor het delen van de blogs in social media. Naast tekstuele blogs zullen (verticale!) video’s veel belangrijker worden net als het (lokaal!) delen en het stimuleren van de interactie. Hiermee bouw je een online reputatie op wat (naast een snelle website!) de belangrijkste factor voor SEO is. Als niemand jouw berichten leuk vind, vind Google ze ook niet leuk. Al onze websites scoren pagina 1!

Het einde van de zoekterm-optimalisatie tijdperk is in zicht en hiermee, zover het er ooit is geweest, het tijdperk dat je met de benen op tafel zitten kan zitten wachten tot de klanten zich massaal bij je melden ook. Met alleen maar trefwoorden zonder recente content ga je het niet meer redden. Iemand zal meer tijd in jouw website en recente content moeten steken. Recente content (een blog) schrijf je niet even tussendoor en optimaliseer je ook niet conform de richtlijnen van Google even tussendoor. Neem hier de tijd voor. Zonder een goede contentstrategie in combinatie met een social media strategie ga je de webdesign trends achter de schermen niet bijbenen en hoe goed de webdesign trends voor de schermen dan ook mogen kloppen. Er is meer nodig om goed te scoren in Google.

Meer dan een website die er alleen maar leuk uitziet? Neem gerust contact op!