We roepen het al een tijdje maar nu is het ook zo ver! Google gaat bij websites en webshops “zonder slotje” de vermelding onveilige website weergeven en ook Safari is al begonnen. Wat het slotje doet en hoe je er aan komt lees je hier. Lees verder
Zoekmachine Google krijgt meer bezoekers via een mobiel apparaat dan via een desktop. Om deze reden gaat Google dit eerste kwartaal eindelijk om van Desktop First naar Mobile First Indexering. Google kijkt dan eerst naar de mobiele variant van jouw website en dan naar de desktop variant. De signalen op de mobiele website gaan op diverse manieren bepalend worden voor jouw positie in de zoekresultaten en zal een flinke impact hebben op hoe wij onze websites bouwen en aanbieden aan Google. Lees verder
De webdesign trends 2018 zijn bekend! Een hoop signalen van de afgelopen jaren zijn de trend voor 2018. Is er met de recente bouw van jouw website of webshop niets met die signalen gedaan, kun je in 2018 zomaar achter de feiten aan lopen. Als we het hebben over de webdesign trends 2018, dan hebben we het niet alleen over een leuke voorkant. De trends die we noemen hebben óók effect op de prestaties, conversie en jouw positie in Google. Lees verder
Backlinks, links naar jouw website op websites van anderen. Dit kunnen links zijn naar een belangrijke pagina, een product in jouw webshop en natuurlijk naar jouw blogs. Dit proces van het verzamelen van backlinks wordt linkbuilding genoemd, er zijn webdesigners die beweren dat Google anno 2017 linkbuilding bestraft of dat backlinks niet meer effectief zijn en er zijn webdesigners die juist linkbuilding pakketten aanbieden. Wij zochten alles voor je uit. Lees verder
Google Shopping, een hoop webdesign, marketing en reclamebureaus bieden deze betaalde advertentie dienst aan als aanvulling op een webshop of adviseren het zelfs in plaats van een webshop. Immers, Google toont bij een zoekopdracht als eerste de advertentie resultaten uit Google Shopping, dan pas alle andere resultaten. Exact voor deze vorm van machtsmisbruik en oneerlijke concurrentie heeft de Europese Commissie Google een boete van € 2,42 miljard gegeven en Google moet dit aanpassen. Lees verder